В рамках реалізації проекту « Розвиваємо інклюзивне освітнє середовище у дитячих садках Донецької і Луганської областей» на базі ЗДО №3 «Яблунька» розпочато цикл тренінгових занять для батьків.

02.11.2018р. було проведене тренінгове заняття на тему «Знайомство»

На початку заняття батьки були ознайомлені з поняттям я «інклюзія», «основні завдання освіти 21 століття».

 При виконанні однієї з вправ,батькам було запропоновано поринути в спогади: згадати про своє дитинство, були запропоновані на обміркування наступні питання:

-Які ваші найяскравіші сімейні спогади? Які б історії ви б хотіли переказати своїм дітям?

-Які спогади про своє дитинство ви б хотіли залишити в пам’яті своєї дитини-Яким чином ви можете створити хороші та позитивні спогади для вашої дитини?

Під час підбиття підсумків батьки прийшли до висновку про важливість міркування про свої спогади дитинства та про свої повсякденні справи й заняття як про історії. Тому надалі батькам було запропоновано написати нові сторінки свого життя: подумати про історію сім’ї як можна поділитися нею зі своїми дітьми. Була розпочата робота по створенню книги сімейних історій. Батьки з великим задоволенням приступили до виконання книжок.

07.11.2018 р. на базі ЗДО № 3 « Яблунька « було проведене заключне тренінгове заняття на тему : «Формування емоційної компетентності у батьків. Роль татусів у розвитку дитини».

В ході тренінгу емоційної компетентності особистості було виконано ряд вправ, тестів спрямованих на формування емоційного інтелекту.

Також були проаналізовані  результати досліджень щодо конкретних шляхів впливу татусів на розвиток своїх дітей; обговорені характер і причини зміни ролі татусів, а також вплив цих змін на розвиток дітей.  Були надані  пропозиції щодо конкретних видів занять, що відповідають вікові дитини, які – можуть  використати татусі.

В кінці тренінгу була презентація книжок сімейних історій , після якої батькам були вручені подарунки від фонду « ЮНІСЕФ».

09.11.2018 р. на базі ЗДО № 3 «Яблунька» було проведено тренінгове заняття на тему : «Розвиток дитини. Як розвивається мозок вашої дитини?»

Були виокремлені основні фактори , що стосується розвитку:

РОЗВИТОК – це впорядкований, безупинно триваючий процес змін
опанування дитиною навичок руху, мислення, мовлення, розуміння та взаємодії з людьми і предметами в навколишньому світі.

  • Розвиток починається з моменту зачаття й триває впродовж усього життя.
  • На розвиток впливають внутрішні й зовнішні фактори: фізіологічні системи тіла, а також люди, предмети і явища навколо.
  • Кожна дитина, з її унікальним поєднанням біологічних факторів і життєвого досвіду, впливає на свій власний розвиток

   Впродовж заняття було зроблено огляд досліджень у галузі мозку , які пояснюють чому людина легше опановує певні навички в період конкретного «Вікна можливостей»; в міру того  як , учені дедалі більше пізнають про розвиток мозку, чимало  старих уявлень піддалися сумніву.

Роблячи з батьками вправи, переглядаючи відеоматеріал ми намагалися допомогти батькам зрозуміти , яким чином вони можуть позитивно впливати на розвиток мозку своєї дитини.

16.11.2018 р. на базі ЗДО№ 3 «Яблунька» було проведене тренінгове заняття на тему : «Гра-навчатись весело і цікаво» впродовж якого разом з батьками :

– вивчили етапи гри дітей залежно від віку;

– виявили особливості ефективних матеріалів для гри;

– навчалися  вводити ефективне навчання в повсякденні звичайні заняття вдома;

– та намагалися зрозуміти, як батьки можуть сприяти грі дитини та допомагати їй гратися

Увага батьків була звернена на емоційний інтелект , останні дослідження в цій галузі – що приблизно 80% успіху в соціальному та особистому житті залежать від рівня розвитку емоційного інтелекту, і лише 20% визначає рівень IQ – коефіцієнта інтелекту, що вимірює розумові здібності людини.  На обговорення були виставлені такі питання:

– Гра у ляльки як розвиток емоційного інтелекту у дітей. Яка користь?

– Формуванню яких інклюзивних цінностей у дошкільників сприяє взаємодія дитини з ляльками ;

В кінці тренінга батькам були роздані подарунки від фонду « ЮНІСЕФ».

23.11.2018 р. на базі ЗДО № 3 «Яблунька» було проведене тренінгове заняття на тему : «Самоконцепція. Самооцінка»

Впродовж тренінгового заняття  обговорювалися поняття «самооцінка» і «самоконценція»;

З батьками досліджували власні самоконцепції;

-складали список показників негативної самоконцепції та самооцінки

-визначили практики, які негативно впливають на розвиток самоконцепції та практики, що сприяють її розвитку.

-навчилися як  сприяти розвитку позитивної самооцінки дітей через спілкування.

 Неабиякий вплив здійснили вправи « МЛЯМЗ»,  «Недитячі заборони»: разом з батьками прийшли до висновку, що якщо батьки , будуть усвідомлювати , який вплив можуть  мати їх вчинки то  завжди можна вибирати між поведінкою,  яка буде негативно впливати на розвиток самоконцепції у дітей, і поведінкою, яка матиме позитивний вплив.

В кінці тренінга батькам були роздані подарунки від фонду « ЮНІСЕФ».

30.11. 2018 р. на базі ЗДО № 3 «Яблунька» було проведене тренінгове заняття для батьків на тему : «Будуємо взаємини з дитиною та навчаємось її розуміти» впродовж якого :

-Обговорювали  та розвивали навички ефективного слухання дітей

-Вчилися так передавати повідомлення, щоб діти  розуміли батьків

-Вправлялися у наданні різних за характером повідомлень, зокрема, щодо діяльності дитини, неї самої як особистості та зміни її поведінки.

 Разом з батьками прийшли до висновку, що те, як дорослі (батьки, вихователі) спілкуються з дітьми, має значний влив на сприйняття дитиною себе у цьому світі. Наша дбайлива розмова і ставлення до дитини з повагою показує, що дитина є важливою особою, спілкування з якою вартує часу і уваги.

Уважно слухати і чути дитину -oзначає розвивати її самооцінку , я –концепцію, особистісні якості.